Tuesday, February 16, 2010

I "love" FTSL t- shirt project 2010


Aku saja- saja je reka t-shirt ni untuk sesiapa yang suka men futsal. T- shirt ni diilhamkan daripada "I love NY" yang sangat famous tu dan juga dari t- shirt "I love BALI" yang aku ada. Aku menggunakan font yang original dari design "I love NY" iaitu font 'AmerType' ataupun nama penuhnya American Typewriter. Aku pun tak sangka yang aku akan jumpa font ni dalam internet tapi apa- apa pun boleh jadi kalau kita bercakap pasal dunia internet ni. Perkataan 'FUTSAL' tu aku singkatkan menjadi 'FTSL' untuk menunjukkan yang permainan futsal ni satu permainan yang simple, memerlukan kreativiti tetapi menarik dan juga influence daripada perkataan 'NY' pada 'I love NY'. Kalau aku letak full perkataan 'FUTSAL' bagi aku kelihatan dan kedengaran terlalu 'fancy' dan tidak original. T- shirt ni didatangkan dalam dua warna iaitu hitam dan putih tapi bagi aku warna hitam lebih menarik selain 'stain proof'. Aku bercadang untuk mengeluarkan warna hitam kesemuanya dalam pelbagai saiz yang munasabah. Seperti biasa font berwarna putih, lambang 'love' berwarna merah berlatarbelakangkan t- shirt hitam pekat. Harga RM20 sahaja kerana aku dah order 40 helai, so kepada sesiapa yang nak beli baju ni bolehla berurusan terus ngan aku, bagi saiz baju, RM20 and you are ready to conquer the world. Simple and perfect...

No comments:

Post a Comment