Monday, May 17, 2010

Futsal Gathering Lunch @ Chicken Hartz, SP (14 May 2010)

Semua players ada masa tu termasuk Mike ngan aku. Gathering lunch ni dah lama dah aku rancang sebab nak meraikan kemenangan sebelum ni, duit dah dapat, tinggal nak jalankan aktiviti je. Duit tu pun dari tournament sebelum ni. Adala nak cecah 1K jugak semua duit tu. The best thing is to have a great lunch together. Lagipun semester hadapan aku tak merancang untuk handle futsal lagi kerana aku nak berehat. Penat, penat dan penat, tu je yang aku boleh cakap. Lagipun aku rasa aku tak cukup layak mengendalikan team PKS kalau nak dibandingkan dengan orang lain, bezanya cuma aku minat game ni sebab aku memang dilahirkan untuk main futsal.

Mula- mula aku ingat ada sebilangan je yang datang, biasala budak- budak, bila cakap pasal makan free semua okay, tak pernah tak okay. Sorang je yang takda masa tu iaitu Rahman kerana ada tugasan luar di Sibu. Amad pun datang sekejap je nak ambik duit ngan sijil katanya. Nampaknya bagi Amad persahabatan dan good times together tu tak penting, aku ngan Mike tertanya- tanya kenapa Amad tak join sekali lunch, mungkin RM15 tu besar maknanya buat Amad, lebih dari nilai persahabatan sesama player futsal. Bukan duit yang kita kejar tapi kenangan tu yang paling berharga. Kenangan manis yang akan kita kenang buat masa yang sangat lama.

Lunch tu jugak merupakan yang terakhir buat Halil, salah sorang pemain paling bagus pada pemerhatian aku. Halil akan menamatkan pengajian di PKS berakhirnya semester ini. Sempatla jugak Halil menyimpan gambar dan sijil buat kenangan. Sebagai seorang pemain Halil mempunyai hampir segalanya, shoot yang dahsyat, kawalan, larian, passing. Aku mendoakan agar Halil berjaya dalam kehidupan sebagai seorang manusia dan pemain futsal. Mungkin satu hari nanti Halil akan main dalam liga yang lagi berprestij di Semenanjung nun, InsyaAllah. Bakat yang ada jangan disiakan, jangan jadi macam aku sampai tua tak pernah berpeluang main liga besar.

Sebelum tu jugak aku dah bagitau kepada hampir kesemua pemain yang aku akan quit handle team futsal PKS. Ada yang terdiam tanpa sebarang respon, ada yang blur dan ada yang tak tau mengenainya. Mungkin bagi mereka memang patut pun aku berhenti jadi coach kerana "En. Azari memang tak layak pun". Macam mana seorang yang tak tahu bermain futsal boleh menjadi seorang coach kepada para pemain futsal yang hebat. Orang yang paling sesuai menggantikan aku sudah pasti Mike kerana pengetahuannya dan pengalamannya sebagai seorang player yang unggul dan berbakat tinggi.


Banyak kenangan manis yang aku dapat sepanjang aku terlibat dengan futsal, sangat banyak. Salah satu daripadanya ialah bila aku mengenali para pemain dan kebolehan mereka yang pada pendapat aku boleh pergi jauh satu hari nanti. Semuanya terpulang kepada Mike macam mana nak membentuk player nanti. Lagipun kebanyakan daripada mereka memang dah boleh main dengan baik, cuma perlu diasah lagi bakat masing- masing. Apapun, walaupun aku dah tak handle team lagi aku akan tetap ada di padang macam biasa petang- petang nak keluar peluh. Aku akan tetap main sampai aku dah tak boleh main lagi dah. Olee selamanya...

No comments:

Post a Comment